Adviesbureaus New Nodes en Wielinq gaan sinds januari 2022 samen verder onder de naam Wielinq. Om beide bureaus ook in visuele zin te verbinden ben ik gevraagd een frisse, dynamische visuele identiteit te ontwikkelen waarbij de kernwaarden digitaliseren, innoveren en anders organiseren de basis vormden.
Logo
Wielinq. Met een punt erachter als toegevoegde waarde. De punten op de i’s vormen samen met deze extra punt een dynamische driehoeksverhouding. De punten staan symbool voor diverse variabelen en hun onderlinge relatie. Door de puntjes van de i omhoog of omlaag te verplaatsen langs de y-as, kunnen talloze verschijningsvormen worden gecreëerd.
Beeldtaal
De driehoeken en het bijbehorend lijnenspel geven in combinatie met de frisse kleuren een zakelijk karakter aan de beeldtaal. Maar ook de begrippen ‘verbinding’, ‘netwerk’ waren belangrijke sleutelwoorden bij de totstandkoming van deze identiteit waarbij de elementen in een steeds wisselende verhouding tot elkaar kunnen staan.
Samenwerking
Danila van den Hoeven (logo animatie)
Erik Karst (portretfotografie)
Art Direction, Identiteit