Winkelconcept State of the Arts ‘De Winkel’

Van 6 februari t/m 10 april 2011 was het oude postkantoor van Zwolle omgetoverd tot kunstwinkel in het kader van State of the Arts Zwolle 2011. Het bijzondere aan DE WINKEL is dat de kunstenaars er zelf hun werk verkopen. Op die manier kunnen geïnteresseerden met hen in contact komen én hebben de kunstenaars op hun beurt de mogelijkheid met hun publiek in dialoog te gaan.
 
Ik heb in opdracht van R10 een basis voor het winkelconcept en de volledige visuele identiteit ontwikkeld. Als metafoor voor de locatie en tijdelijke aard van de winkel is gekozen voor de verhuisdoos. Dit gegeven is samen met een aantal andere voorwaarden doorgegeven aan derdejaars studenten van het Cibap in Zwolle. Zij hebben naar aanleiding daarvan in twee dagen tijd een definitief ontwerp ontwikkeld voor het winkelinterieur en dit vervolgens in drie dagen gebouwd en gebruiksklaar opgeleverd.
 
Naast het gebruikelijke publicatiemateriaal, zoals folders en posters, is er raambelettering verzorgd en bedrukte tape gemaakt die multifunctioneel is ingezet als onder andere signing, stickermateriaal en bevestigingsmateriaal voor de affiches.

Category

Identiteit, Redactioneel, Ruimtelijk

Tags
de winkel, logo, r10, signing, state of the arts, stedelijk museum zwolle