Papercut-artist en illustrator Geertje Aalders heeft mij gevraagd haar te adviseren en ondersteunen in de ontwikkeling van de logo’s en websites voor haar illustratiewerk en productlijn 12 Nice Things.
Geertje maakt zelf prachtig werk. Van tevoren hadden we dan ook afgesproken dat ze zelf haar beeldmerk zou maken en dat ik me zou richten op bijpassende typografie. Geertje haalt veel en vaak inspiratie uit de natuur. Voor haar illustratiewerk koos ze een vliegend hert als beeldmerk. De kwastjes en schaartjes van dit beestje staan symbool voor haar ambachtelijke werkwijze.
Het beeldmerk voor de productlijn is een wants geworden; de Edessa Bifida, met een hartje in haar schild. Een kleine knipoog, want de ondertitel van 12 Nice Things luidt: ‘What one wants‘.
Qua typografie vonden we voor beide beeldmerken de perfecte aanvulling in een rustig, neutraal lettertype. De grootte van de letters en het beeldmerk kunnen variëren per gebruiksvorm.
Naast de huisstijl zijn twee websites ontwikkeld: een portfoliosite en een webshop. Beide hebben een minimalistische opzet, zodat alle aandacht uitgaat naar Geertje’s werk.
Meer weten over Geertje? Op haar website en webshop lees je alle informatie.
Daarnaast schreef ze een gastblog op de website van Flow Magazine over onder andere onze samenwerking.
Identiteit, Web