eenwoud_beeldmerk_wit_op_donkergroene-achtergrond

Visuele identiteit Eenwoud

Opdracht Nog voordat Eenwoud een naam had, in 2021, heb ik met Lobke meegedacht over de visuele identiteit van haar bosproject. Zoals bij al onze samenwerkingen lieten Lobke en ik ons leiden door een samenspel tussen taal en beeld dat we steeds weer met elkaar uitwisselden. Zo is gaandeweg de naam...

Read More

Handreiking Oplaadplekken

Handreiking Oplaadplekken is een praktische gids voor het organiseren van betere bijeenkomsten.   Waarom ben je na de ene bijeenkomst gesloopt en loop je na afloop van de andere bijeenkomst over van de energie? Wat onderscheidt een gewone bijeenkomst van een bijeenkomst die je nog lange tijd bij blijft?   Renate van der Veen...

Read More

Dynamische visuele identiteit voor Wielinq

Adviesbureaus New Nodes en Wielinq gaan sinds januari 2022 samen verder onder de naam Wielinq. Om beide bureaus ook in visuele zin te verbinden ben ik gevraagd een frisse, dynamische visuele identiteit te ontwikkelen waarbij de kernwaarden digitaliseren, innoveren en anders organiseren de basis vormden.   Logo Wielinq. Met een punt erachter als...

Read More

Takoda. Grafisch ontwerp van een spel over duurzaamheid

Het lukt scholen vaak nog onvoldoende om aandacht te besteden aan klimaatverandering. Hoe maak je zo’n groot onderwerp bespreekbaar, waar ook nog eens allerlei gevoelens bij komen kijken? En wat kunnen we er zelf tegen doen? Uit de ervaringen van Mankato blijkt dat veel docenten behoefte hebben aan handvatten. Het...

Read More

New Nodes Magazine

Adviesbureau New Nodes (inmiddels gefuseerd met Wielinq) wilde haar netwerk inspireren met een magazine. New Nodes richt zich op alle denkbare mogelijkheden van innovatieve technologie, maar hecht desondanks waarde aan de kracht van verzorgd drukwerk met een ambachtelijke touch. Ik heb een ontwerp gemaakt met de focus op typografie en...

Read More
ijsselveer logo

IJsselveer app

In het kader van de IJsselbiënnale heeft Lobke Meekes het project IJsselveer gerealiseerd. Als bezoeker van IJsselveer verzamel je de acht pontovergangen tussen Doesburg en Zwolle in een speciale app. Bij iedere pontovergang ontvangen deelnemers een eetbare munt. Deze munt kan met de app gescand worden door middel van augmented...

Read More

Huisstijl en website voor Kraan coaching & mediation

Lilian Kraan geeft coaching, mediation en gespreksbegeleiding aan zakelijke dienstverleners en professionals in de gezondheidszorg. Mensen komen door haar inzet weer in beweging en zijn opnieuw in staat zelf richting te geven aan hun leven.   Omdat ik graag vanuit taal begin met schetsen gaf Lilian me kernwoorden mee die haar zelf en...

Read More

Logo en huisstijl voor New Nodes

New Nodes (inmiddels gefuseerd met Wielinq) is een adviesbureau nieuwe stijl en helpt organisaties gebruik te maken van de mogelijkheden van digitale technologie. Het beeldmerk bestaat uit balken die gelijk zijn aan de lengte van het woordmerk. De vorm die hierdoor is ontstaat komt op allerlei manieren terug in de huisstijl en grafische uitingen,...

Read More

Tasjes voor het College voor de Rechten van de Mens

Deze tasjes voor het College voor de Rechten van de Mens verkondigen een heldere boodschap: Mensenrechten doen ertoe. De organisatie heeft mij gevraagd twee uiteenlopende ontwerpen te maken, de ene stoerder en ‘in your face’, de ander iets zakelijker en neutraler. Beide ontwerpen zijn op linnen tasjes gezeefdrukt en worden inmiddels onder andere gebruikt als giftbags op bijeenkomsten....

Read More

Huisstijl voor Spirit of the Age

Voor Spirit of the Age heb ik een huisstijl met visitekaartje ontworpen. Spirit of the Age is de samenwerking tussen Olga Plokhooij en Femke Zwaal. Zij zetten zich in om maatschappelijke ontwikkelingen en doelen te realiseren, door dialoog en samenwerkingen tussen uiteenlopende partijen te initiëren, stimuleren en begeleiden. Naast de reguliere werkzaamheden...

Read More
gravue_identity_marketing_visitekaartjes

Website en visitekaartjes Identity Marketing

Voor Jeannette Eygenraam van Identity Marketing heb ik een nieuwe responsive website en visitekaartjes gemaakt. De onderhoudsvriendelijke website geeft Jeannette de mogelijkheid haar klantportfolio uit te lichten en makkelijk zelf aan te vullen. De nieuwe kaartjes hebben een frisse look met een aansprekend portret van Jeannette. Zo kan ze kaartjes weggeven die letterlijk een blijvende indruk...

Read More

Branding Tante Dientje

Voor het schoonmaaklabel Tante Dientje heb ik de branding, visuele identiteit, etiketten en de webshop ontworpen. Tante Dientje is een eigenwijs label met een retro uitstraling. De webshop staat niet alleen in het teken van de allesreiniger, maar ook van unieke huishoudelijke artikelen die nergens anders in Nederland verkrijgbaar zijn.   Volg Tante Dientje op...

Read More

Floating Flowers look & feel

Floating Flowers was een sociaal-artistiek project van beeldend kunstenaar Lobke Meekes dat van 2013 t/m 2015 plaatsvond in Deventer. Bewoners uit de Rivierenwijk konden deelnemen aan diverse activiteiten rond de Holterkolk. Vanuit het paviljoen gebouw was er de mogelijkheid om met een bootje naar de eilanden te varen. Er werden...

Read More