Takoda. Grafisch ontwerp van een spel over duurzaamheid

Het lukt scholen vaak nog onvoldoende om aandacht te besteden aan klimaatverandering. Hoe maak je zo’n groot onderwerp bespreekbaar, waar ook nog eens allerlei gevoelens bij komen kijken? En wat kunnen we er zelf tegen doen? Uit de ervaringen van Mankato blijkt dat veel docenten behoefte hebben aan handvatten. Het...

Read More
gravue_boekontwerp_indruk van de tijdgeest

Boekontwerp –
Indruk van de Tijdgeest

Wat is de tijdgeest? Zes jaar lang onderzocht Spirit of the Age deze vraag in de vorm van dialogisch onderzoek, gericht op samenwerking en verbinding. In Indruk van de Tijdgeest zijn de opgedane inzichten gebundeld en een visie en hypothese geformuleerd. Het boek is zowel een terugblik als een momentopname,...

Read More

New Nodes Magazine

Adviesbureau New Nodes wilde haar netwerk inspireren met een magazine. New Nodes richt zich op alle denkbare mogelijkheden van innovatieve technologie, maar hecht desondanks waarde aan de kracht van verzorgd drukwerk met een ambachtelijke touch. Ik heb een ontwerp gemaakt met de focus op typografie en witruimte waarin de content...

Read More
ijsselveer logo

IJsselveer app

In het kader van de IJsselbiënnale heeft Lobke Meekes het project IJsselveer gerealiseerd. Als bezoeker van IJsselveer verzamel je de acht pontovergangen tussen Doesburg en Zwolle in een speciale app. Bij iedere pontovergang ontvangen deelnemers een eetbare munt. Deze munt kan met de app gescand worden door middel van augmented...

Read More

Huisstijl en website voor Kraan coaching & mediation

Lilian Kraan geeft coaching, mediation en gespreksbegeleiding aan zakelijke dienstverleners en professionals in de gezondheidszorg. Mensen komen door haar inzet weer in beweging en zijn opnieuw in staat zelf richting te geven aan hun leven.   Omdat ik graag vanuit taal begin met schetsen gaf Lilian me kernwoorden mee die haar zelf en...

Read More

Logo en huisstijl voor new nodes

new nodes is een adviesbureau nieuwe stijl en helpt organisaties gebruik te maken van de mogelijkheden van digitale technologie. Het beeldmerk bestaat uit balken die gelijk zijn aan de lengte van het woordmerk. De vorm die hierdoor is ontstaat komt op allerlei manieren terug in de huisstijl en grafische uitingen, bijvoorbeeld bij de...

Read More

Boek over Floating Flowers

Om 3 jaar Floating Flowers te bundelen is een boek gemaakt waarin alle projecten en samenwerkingen belicht worden. Het is een beeldend naslagwerk, vol foto's die een impressie geven van de omvang en waarde van dit sociale kunst-, educatie- en natuurproject in Deventer van Lobke Meekes.   De uitdaging was om er...

Read More

Tasjes voor het College voor de Rechten van de Mens

Deze tasjes voor het College voor de Rechten van de Mens verkondigen een heldere boodschap: Mensenrechten doen ertoe. De organisatie heeft mij gevraagd twee uiteenlopende ontwerpen te maken, de ene stoerder en ‘in your face’, de ander iets zakelijker en neutraler. Beide ontwerpen zijn op linnen tasjes gezeefdrukt en worden inmiddels onder andere gebruikt als giftbags op bijeenkomsten....

Read More

Brochure voor Tretford Tapijt

Voor Tretford Tapijt Nederland heb ik een brochure ontworpen ter inspiratie voor interieurarchitecten, stylisten en projectinrichters. Onderverdeeld in zes kleurpaletten, worden diverse projecten uitgelicht waarbij Tretford tapijt is gebruikt. De vele kleuren en mogelijkheden van dit hoogwaardige, duurzame tapijt zijn onder andere benut in het kantoor van Akzo Nobel, Schouwburg Kunstmin...

Read More

Campagne ‘Zo ben ik geholpen’

Om meer bekendheid te verwerven aan Adviespunt Zorgbelang en het begrip cliëntondersteuning, is in samenwerking met Identity Marketing de campagne ‘Zo ben ik geholpen’ ontwikkeld: pakkend in beeld, beklijvend in boodschap èn gebracht vanuit cliëntperspectief. Met het in werking treden van de Wet langdurige zorg kunnen alle mensen met een Wlz-indicatie gratis hulp krijgen...

Read More

Huisstijl voor Spirit of the Age

Voor Spirit of the Age heb ik een huisstijl met visitekaartje ontworpen. Spirit of the Age is de samenwerking tussen Olga Plokhooij en Femke Zwaal. Zij zetten zich in om maatschappelijke ontwikkelingen en doelen te realiseren, door dialoog en samenwerkingen tussen uiteenlopende partijen te initiëren, stimuleren en begeleiden. Naast de reguliere werkzaamheden...

Read More

Schoolkalender OBS de Parel

Op (basis)scholen is meestal sprake een omvangrijke informatiestroom richting ouders (en verzorgers). Voor basisschool de Parel heb ik een schoolkalender vormgegeven die eveneens de functie van schoolgids heeft. Zo is alle belangrijke informatie over het schooljaar handzaam en praktisch gebundeld....

Read More

City Deal Klimaatadaptatie Zwolle

Voor de Gemeente Zwolle heb ik diverse constructies vormgegeven die deel uit maakten van de werkconferentie "Waterveilig en klimaatbestendig bouwen, wonen en leven". Tijdens deze conferentie stond eveneens de ondertekening van de City Deal Klimaatadaptatie door het Rijk, de Unie van Waterschappen en de betrokken steden Zwolle, Dordrecht, Rotterdam, Den Haag en...

Read More

Digitale Lente

Digitale Lente is een eenmalige publicatie van Maarten Kuiper met interviews en artikelen over de opkomst van nieuwe technologie en de mogelijkheden die dat biedt voor organisaties....

Read More

Folder Bureau Kunstcircuit

Bureau Kunstcircuit organiseert een koren battle voor bedrijven in Deventer onder de naam Koren in Bedrijf. Ik ben ingeschakeld om voor dit initiatief het grafisch ontwerp te verzorgen van een informatieve, wervende folder die een breed publiek aanspreekt....

Read More
gravue_identity_marketing_visitekaartjes

Website en visitekaartjes Identity Marketing

Voor Jeannette Eygenraam van Identity Marketing heb ik een nieuwe responsive website en visitekaartjes gemaakt. De onderhoudsvriendelijke website geeft Jeannette de mogelijkheid haar klantportfolio uit te lichten en makkelijk zelf aan te vullen. De nieuwe kaartjes hebben een frisse look met een aansprekend portret van Jeannette. Zo kan ze kaartjes weggeven die letterlijk een blijvende indruk...

Read More

Branding Tante Dientje

Voor het schoonmaaklabel Tante Dientje heb ik de branding, visuele identiteit, etiketten en de webshop ontworpen. Tante Dientje is een eigenwijs label met een retro uitstraling. De webshop staat niet alleen in het teken van de allesreiniger, maar ook van unieke huishoudelijke artikelen die nergens anders in Nederland verkrijgbaar zijn.   Volg Tante Dientje op...

Read More

Theater Gnaffel publicatiebeelden

Theater Gnaffel schakelt mij regelmatig in voor het ontwerpen van publicatiebeelden voor de diverse producties. In de loop der jaren zijn er verschillende uitingsvormen gekozen. Op het publicatiebeeld staat altijd een pop (of meerdere) uit de voorstelling centraal. Deze pop ondergaat een ware fotoshoot waarna door middel van diverse technieken een nieuw...

Read More

Affiche voor KAS IJssel- Vechtdelta

Als vervolg op de intentieverklaring 'Klimaatactieve Stad' in oktober 2014 zijn diverse projecten geïnitieerd om de klimaatbestendigheid van IJssel- Vechtdelta te vergroten. Voorafgaand aan de TEDxZwolle op 28 januari 2015 vond een netwerkontbijt plaats voor alle partners van KAS.   Het affiche van ca. 200 x 150 cm dat ik heb ontworpen diende ervoor om...

Read More

Website voor Harro van Aalderen

Harro's wens was een website zonder overbodigheden die bij hem en zijn werk als beeldend kunstenaar past. Geen Facebook, Twitter en andere social media die niet meer weg te denken zijn uit de huidige online omgevingen. Op deze website gaat het enkel om de essentie; Harro's werken en de ervaring die...

Read More

Floating Flowers look & feel

Floating Flowers was een sociaal-artistiek project van beeldend kunstenaar Lobke Meekes dat van 2013 t/m 2015 plaatsvond in Deventer. Bewoners uit de Rivierenwijk konden deelnemen aan diverse activiteiten rond de Holterkolk. Vanuit het paviljoen gebouw was er de mogelijkheid om met een bootje naar de eilanden te varen. Er werden...

Read More

Website voor L-Mundo

Voor L-Mundo heb ik een overzichtelijke, stijlvolle website ontworpen met diverse functionaliteiten. De reeds bestaande huisstijl werd als uitgangspunt genomen voor het ontwerp. Hieraan zijn subtiele details en stijlelementen toegevoegd die de website compleet maken. Inhoudelijk gezien vormen de werkervaring en bijbehorende projecten van L-Mundo de rode draad. Daarom zijn de...

Read More

Expositie 25 jaar Theater Gnaffel

Theaterseizoen 2012-2013 staat voor Theater Gnaffel in het teken van het 25-jarig jubileum. Daarom heb ik in samenwerking met Jeannette Eygenraam van Identity gewerkt aan een totaalconcept voor een expositie en bijbehorende brochure waarin alle 215 poppen van de afgelopen 25 jaar centraal staan. Als basismateriaal is gekozen voor onbewerkt honingraatkarton....

Read More

Spotfoute posters voor VARA’s Kanniewaarzijn

Soms wordt Gravue ingeschakeld voor "foute verzoekjes" en dat is af en toe best leuk :)   Hier zie je het resultaat van schreeuwerige meubelzaak posters voor het tv-programma Kanniewaarzijn van de VARA. In Kanniewaarzijn stelt presentatrice Astrid Joosten absurde situaties aan de orde, die voortkomen uit de regelgeving en het gedrag van...

Read More

Website restyling Graaf Sassendonk

In opdracht van Beeldprikkels heb ik de website restyling verzorgd van het Zwolle Marketing-project Graaf Sassendonk volgens de nieuwe huisstijl. Er werd voor gekozen geen volledig nieuwe website te ontwikkelen, maar de bestaande structuur van de oude website te behouden en alleen het artwork te vervangen en stijlelementen aan te passen.  ...

Read More

Theater Gnaffel PR-materiaal Seizoen 2011-2012

Na twee seizoenen overwegend illustratief publicatiemateriaal had Theater Gnaffel behoefte aan iets nieuws. Uit de briefing voor het ontwerpen van het nieuwe publicatiemateriaal was één ding meteen duidelijk: Poppen op de voorgrond! Dat hebben we dan ook gedaan. Op ieder publicatiebeeld zijn het de poppen die het verhaal vertellen. Ze worden...

Read More